Navigeer naar content
Joey & Dave Stille Oorlog (Onbekend) 8

Veelgestelde vragen theatertickets

Bij Cool kunst en cultuur willen we dat je zonder zorgen je theatertickets kunt bestellen. Daarom hebben we een overzicht gemaakt van de meest gestelde vragen, zodat je snel antwoorden vindt op alles wat met ticketbestellingen te maken heeft. Of het nu gaat om het annuleren van een ticket, het wijzigen van je bestelling, of algemene vragen over de betaalmethoden, op deze pagina vind je duidelijke antwoorden en handige tips.

Tickets bestellen

Online tickets bestellen

Op onze website kun je 24 uur per dag tickets bestellen voor voorstellingen en evenementen. Wanneer je online tickets bestelt, kun je betalen via iDeal, de Cool Cadeaukaart en de PodiumCadeaukaart.

Telefonisch tickets bestellen

Telefonisch tickets bestellen is mogelijk. Je ontvangt vervolgens per e-mail een betaallink. Na betaling is je reservering definitief en ontvang je de e-tickets gelijk per mail.

Tel: 072 576 09 55

maandag t/m vrijdag 13:00 - 18:00 uur
zaterdag 14:00 - 17:00 uur

Aan de balie tickets bestellen

Bestellen, betalen en afhalen van tickets bij onze Servicebalie is uiteraard ook mogelijk.

maandag t/m vrijdag 13:00 - 18:00 uur
zaterdag 14:00 - 17:00 uur

Tijdens voorstellingen of evenementen buiten deze openingstijden is de Servicebalie één uur voor aanvang geopend.

Rolstoelplaatsen reserveren

Rolstoelplaatsen kunnen niet online worden besteld. Je kunt een ticket voor een rolstoelplek met daarnaast een plek voor een begeleider bestellen via onze Servicebalie (telefonisch, aan de balie en per e-mail).

Hoeveel kaarten mag ik maximaal bestellen per voorstelling?

Je kunt maximaal 10 kaarten per voorstelling in één keer bestellen via de website en voor zeer populaire producties geldt een maximum van 4 kaarten per persoon.

Ik heb betaald, maar nog geen bevestiging gehad?

Na het afronden van je bestelling, ontvang je een bevestiging per mail. Je kunt vervolgens je tickets downloaden. Je tickets zijn ook terug te vinden in Mijn Cool.

Het ticketingsysteem verstuurt na akkoord van betaling door de bank de bevestigingsmails uit. Bij enkele banken zit daar een kleine vertraging tussen. Wees gerust, je tickets blijven op jouw naam gereserveerd staan.

Kan ik mijn tickets annuleren?

Gedurende het theaterseizoen is het omruilen* en teruggeven van toegangsbewijzen mogelijk tot uiterlijk zes uur voor de voorstelling. In het geval dat je je tickets annuleert ontvang je het bedrag van je tickets terug als digitaal tegoed. De annulering- en omruilkosten bedragen € 2,50 per kaart. Heb je kaarten gekocht via NTK? Dan kun je contact met hen opnemen en gelden hun voorwaarden.

*Een eventueel prijsverschil wordt omgezet in een digitaal tegoed of wordt nog afgerekend.

De voorstelling is geannuleerd

Als de voorstelling onverhoopt wordt verplaatst of geannuleerd, bieden we je - indien mogelijk - een nieuwe speeldatum aan. Ben je verhinderd op deze nieuwe datum geef dit dan binnen 4 weken na ontvangst annuleringsmail aan ons door, je ontvangt het aankoopbedrag van je tickets retour.

Als er geen nieuwe speeldatum gevonden wordt, krijg je het aankoopbedrag van je tickets retour.

Heb je betaald met een cadeaukaart dan is terugbetaling niet mogelijk en krijg je een digitaal tegoed (onbeperkt geldig).

Wil je na de periode van 4 weken na ontvangst annuleringsmail alsnog annuleren? Dat kan, de Kun je zelf niet-ruilregels zijn van kracht.

Ik ben mijn kaarten kwijt, wat nu?

Als je tickets hebt besteld met een Mijn Cool account, kun je de tickets weer downloaden in jouw persoonlijke account op onze website.

Ook kun je een duplicaatticket aanschaffen bij onze Servicebalie voor €1,00, mits je bij het bestellen van de tickets jouw gegevens hebt opgegeven.

Last-minute jongerenprijs

Met de last-minute jongerenprijs scoor je een kaartje voor maar €12,50!* Het enige wat je nodig hebt, is je schoolpas of CJP-pas, en je kunt op de dag van de voorstelling bij onze Servicebalie terecht. Online niet verkrijgbaar—dus perfect voor de echte last-minute beslissers onder ons!

*Let op: sommige voorstellingen zijn uitgesloten van deze actie. Vraag bij de Servicebalie of de voorstelling van jouw keuze mee doet!

Betaalmethodes bij Cool

Wat zijn de betaalmethodes bij Cool?

Online kun je me iDeal of digitaal tegoed betalen. Ook is het mogelijk om online met de Cool Cadeaukaart, Podium Cadeaukaart en de Nationale Kunst en Cultuur Cadeaukaart te betalen. Het (eventuele) restantbedrag kun je met iDeal betalen. 

Wanneer je telefonisch tickets bestelt ontvang je in je mail een betallink die met iDeal te betalen is. Tickets die aan de Servicebalie gekocht worden zijn per pin te betalen.

Betalen met digitaal tegoed

Wanneer je een digitaal tegoed hebt, verschijnt je actuele saldo in de laatste stap van het online bestelproces. Je hoeft niet al je digitaal te goed in één keer te gebruiken, een eventueel restant aan tegoed blijft geldig voor een volgende bestelling. Wanner je digitaal tegoed niet toereikend is om je gehele bestelling te betalen, kun je het resterende bedrag afrekenen met iDeal. Je actuele saldo is ook te bekijken in Mijn Cool.

Ik kan mijn digitaal tegoed niet zien

Mogelijk sta je dubbel in ons ticketingsysteem. Neem contact op met ons via info@coolkunstencultuur.nl, vermeld in je mail duidelijk je postcode, huisnummer en het telefoonnummer waarop je te bereiken bent. 

Betalen met een cadeaukaart

De Cool Cadeaukaart, de Podium Cadeaukaart en de Nationale Kunst en Cultuur Cadeaukaart zijn online op onze website te verzilveren. De Cool Cadeaukaart en Podium Cadeaukaart zijn ook via onze website te koop. Klik hier voor meer informatie. 

Let op! De drie cadeaukaarten zijn tijdens het online bestelproces te verzilveren door Gift cards te selecteren.

Mijn Cool

Wat is een Mijn Cool account?

Mijn Cool is dé plek om je tickets, je persoonlijke gegevens, je tegoeden en nieuwsbriefaanmeldingen te bekijken. Ook geven we je graag theateradvies op maat.

Je kunt een Mijn Cool account aanmaken via de knop rechtsboven op de website. Je hoeft bij een bestelling dan niet meer je naam- en adresgegevens in te typen en je kunt je bestelgeschiedenis inzien.

Ik ben mijn login/wachtwoord vergeten

Je login van Mijn Cool is je e-mailadres. Ben je je wachtwoord vergeten? Klik op button wachtwoord vergeten, je ontvangt een mail met verdere instructies.

Kan ik bestellen zonder een Mijn Cool account?

Vrienden die tijdens de Vrienden voorverkoop met voorrang willen bestellen, hebben een account nodig zodat het ticketingsysteem je kan herkennen op basis van je e-mailadres. Tijdens de reguliere verkoop  en gedurende het seizoen is het mogelijk om zonder (volledig) account te bestellen.

Wat is het voordeel van een account?

Je kunt inloggen in Mijn Cool en hebt op een plek je theatertickets, digitale tegoeden en nieuwsbriefvoorkeuren in beeld. Als je je verjaardag aan ons doorgeeft, ontvang je in het nieuwe seizoen een verrassing.

Wanneer ben jij jarig?

Vul in Mijn Cool ook jouw geboortedatum in, dan trakteren wij je op een verjaardagscadeautje. Wat het is, blijft een verrassing, maar het is zeker Cool.

Je bezoek

Ik neem een hulphond mee, hoe laat ik dit weten?

Cool kunst en cultuur heet bezoekers met hulphonden van harte welkom. Wil jij jouw hulphond meenemen naar Cool? Meld dat dan bij de Servicebalie.

Hebben jullie een garderobe

Ja, wij hebben een (bewaakte) garderobe. Het gebruik van de garderobe is kosteloos.

Wat is jullie tassenbeleid?

Rugzakken en andere tassen groter dan een handtas mogen niet mee de zaal in (brandweervoorschrift). Je kunt ze afgeven bij de bewaakte garderobe.

Kan ik mijn e-ticket ook op een mobiele telefoon vertonen?

Je kunt je e-tickets bij binnenkomst op je mobiele telefoon vertonen. Het is niet nodig om je tickets uit te printen. Je kunt de tickets vinden in je Mijn Cool account en daar downloaden.

Wanneer er geen pauze is, wordt het drankje dan na de voorstelling aangeboden?

Als er geen pauze is, dan staat het drankje na afloop van de voorstelling voor je klaar. Vooraf is er helaas geen mogelijkheid tot het nuttigen van het inbegrepen drankje.

Met je (klein)kind naar een voorstelling

Leeftijdsindicatie

Bij alle jeugd- en familievoorstellingen staat een leeftijdsindicatie. Deze indicatie geeft aan voor welke leeftijdscategorie de voorstelling geschikt is. De theatermakers houden met de inhoud van de voorstelling en met geluid- en lichteffecten rekening met de leeftijd van je kind.

Kaarten voor kleine kinderen

Alle bezoekers van jeugd- en familievoorstellingen dienen in het bezit te zijn van een toegangsbewijs. Ook kinderen die tijdens de voorstelling op schoot zitten. 

Stoelverhogers

Theaterstoelen zijn berekend op de maten van volwassenen. Maak daarom voor jouw kinderen gebruik van de gratis stoelverhogers. Deze staan voor aanvang klaar bij de ingangen (begane grond) van de Rodi Media zaal en de ingang van Toon (1e etage). In verband met de veiligheid zijn stoelverhogers op het balkon niet toegestaan.

Mag mijn kind op schoot?

Natuurlijk mag je een kind tijdens de voorstelling op schoot. In verband met de veiligheidsvoorschriften heb je wel een eigen ticket voor je kind nodig. Nog makkelijker: bij de ingang van de zaal kun je gratis een stoelverhoger lenen.

Kinderwagen/buggy/maxi cosi

Kinderwagens, buggy’s, meegebrachte kinderstoelen als een Maxi Cosi mogen niet mee de zaal in. Deze kun je achterlaten bij de garderobe. De garderobe is bewaakt.

Baby’s

Voor een prettig theaterbezoek van jou, jouw kinderen, de andere bezoekers en de acteurs adviseren wij om geen baby's mee te nemen naar de voorstelling. Behalve bij een speciaal concert voor baby’s natuurlijk (zie leeftijdsindicatie voor toelichting).
Speelt een grote broer of zus mee in een amateurproductie, dan adviseren wij met klem om je baby gehoorbescherming te laten dragen.

Vanaf welke leeftijd mogen kinderen zelfstandig een voorstelling bezoeken?

De minimale leeftijd waarop een kind zonder begeleiding een voorstelling mag bezoeken is 12 jaar. Kinderen tot 12 jaar moeten onder begeleiding van een volwassene te zijn.